mandag 10. august 2015

Molde

Siden vi dro fra Sogndal har vi hatt en stopp i Leirvik med en særdeles vått klatredag på flotte myggveggen, en slørdag til Bremanger som viste seg å være en perle! Rakk ikke utforske mer enn en løpetur i gryningen ga oss. Men det vi såg hatt vi lyst å se mer av! Som Skottland med hvite strender!

En bra værmelding kallet, og vi putret forbi et vindstille Stad, prøvde litt på seiling på lens men ga opp. Hadde til slutt bare seilen oppe for syns skyld, vi gikk for motor. I ålesund landet vi på øya Giske og møtte våre gode venner på bobiltur, Morten og Linda. Natten kom fort, og dagen etter utnyttet vi dem på det groveste. Det ble handlet nytt og fancy fiskeutstyr, diverse deler og forbedringer til båten, deriblant ny dab radio. Ikke minst investerte vi i ny jolle! Med motor! Tjoho sa Tore og spant rundt på sjøen!

Det ble også en flott tusletur i ålesund sentrum og en bedre lunsj på brygga. Så heiste vi seil og vinden førte oss i rekordfart til Molde. Dette innebar dessverre at vi ikke fikk brukt fiskestanga... Hver gang jeg kastet ut økte vi til over 8 knop... Ingen fisk svømmer så fort!

Vi la til i julsundet og rakk en bratt og tung klatreøkt på kvelden. For en klippe! Slår det meste både i innland og utland med lange bratte leder! På kvelden feiret vi en for sein, og en for tidlig bryllupsdag med god mat og vin... Derav en sein start dagen etter... Tilbake på julsundet tok vi endelig frem kileracket! Jobb og seilbåt har krevd sin tid og det ble derfor sesongstart for flertaulengders. Det var bratt. Overhengende faktisk. 5 taulengder på alterego og svært uvant klatring, ingen tydelige riss, men bratt og lommer og jugs. Dødskult!

Idag tok vi en kjøretur til Kristiansund for å teste atlanterhavsveien, og frisbeegolf. Det var kjempe gøy! Og Tyri gikk helt bananas! Masse ting å fange!

Litt friske jordbær og bringebær, og på med kjolen for første gang i år. Nå sitter jeg å soler på dekk, på vei til Bud. Imorra skal vi på langtur med vind på tvers!